Forside

Professor i kroniske tarmsygdomme modtager Erhoff Prisen 2024

Lagt online: 25.09.2024

Professor Tine Jess, der leder det nationale grundforskningscenter PREDICT på Aalborg Universitet i København, modtager Erhoff Prisen 2024.

Professor i kroniske tarmsygdomme modtager Erhoff Prisen 2024

Lagt online: 25.09.2024

Af Nina Hermansen, AAU Kommunikation og Public Affairs

Prisen uddeles en gang om året af Erhoff Fonden til personer eller institutioner, der har ydet et særligt anerkendelsesværdigt arbejde og/eller en usædvanlig betydningsfuld indsats ved udforskning eller behandling af sygdomme.

Tine Jess modtager prisen som en anerkendelse af hendes ekstraordinære og internationalt anerkendte forskning i inflammatoriske tarmsygdomme.

På blot tre år har Tine Jess gjort PREDICT til et internationalt anerkendt center med medarbejdere fra seks kontinenter og samarbejde med førende institutioner som Harvard, UCSD og the Francis Crick Institute. Det er delvist takket være den unikke adgang til sundhedsdata, som vi har herhjemme.

Eksempler på forskningsresultater, Tine Jess har bidraget til:

Erhoff Prisen 2024 på 300.000 kr. bliver uddelt ved en ceremoni i København d. 27. september 2024.

Tine Jess
Centerdirektør og professor ved Center for Molecular Prediction of Inflammatory Bowel Disease (PREDICT) Aalborg Universitet
E-mail: jess@dcm.aau.dk